Investigación Teresa Montaner Gutiérrez

Publicaciones más relevantes:

Buil, I., de Chernatony, L. y Montanter, T. (2013) “Factors influencing consumer evaluations of gift promotions”, European Journal of Marketing, vol.47 (3/4), pp.574-595.

Buil, I., Melero, I. y Montaner, T. (2012) “La estrategia de marketing con causa: Factores determinantes de su éxito”, Universia Business Review, vol.36 (4), pp. 90-107.

Buil, I., Martínez, E. y Montaner, T. (2012) “La Influencia de las Acciones de Marketing con Causa en la Actitud hacia la Marca”, Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, vol. 15 (2), pp. 84-93.

Bravo, R.; Montaner, T. y Pina, J.M. (2012) “Corporate brand image of financial institutions: A consumer approach“, Journal of Product and Brand Management, Vol. 21 (4), pp.232-245.

Buil, I., de Chernatony y Montaner, T. (2011) “Consumer response to gift promotions“, Journal of Product and Brand Management, vol. 20(2), pp.101-110.

Hernández, B.; Montaner, T.; Sesé, J. y Urquizu, P. (2011) “The role of social motivations in E-Learning: How do they affect usage and success of ICT interactive tools?“, Computer in Human Behavior, vol. 27(6), pp.2224-2232.

Bravo, R; Montaner, T. y Pina, J.M. (2010): “Development and Validation of a Corporate Image Scale in the Banking Sector”, The Service Industries Journal, No. 30 (8), pp. 1199-1218.

Bravo, R; Montaner, T. y Pina, J.M.  (2009): “The Role of Bank Image for Customers versus Non-Customers”, International Journal of Bank Marketing, No. 27 (4), pp. 315-334.

Bravo, R; Montaner, T. y Pina, J.M.  (2009): “La imagen Corporativa de la Banca Comercial. Diferencias entre Segmentos de Consumidores”, Universia Business Review, No. 21, pp. 66-83.

Martínez, E.; Montaner, T. y Pina, J.M.  (2009): “Brand Extension Feedback: The Role of Advertising”, Journal of Business Research, vol. 62 (3), pp. 305-313.

Montaner, T y Pina, J.M. (2009): “Extending the Brand: Controllable Drivers of Feedback Effects”, Journal of Product and brand management, vol. 18 (6), pp. 394-403.

Martínez, E. y Montaner, T. (2008): “Characterisation of Spanish Store Brand Consumers”, International Journal of Retail and Distribution Management, vol. 26 (3), pp. 477-493.

Montaner, T. y Pina, J.M. (2008):  ”The Effect of Promotion Type and Benefit Congruency on Brand Image”, Journal of Applied Business Research, vol. 24 (3), pp. 15-28.

Martínez, E.; Montaner, T. y Pina, J.M. (2007): “Estrategia de  promoción e imagen de marca: influencia del tipo de promoción de la notoriedad de la marca y de la congruencia de beneficios”, Revista Española de Investigación de Marketing ESIC, vol. 19, pp. 27-51.

Martínez, E. y Montaner, T.  (2007): “Análisis del perfil psicográfico de los consumidores propensos a las promociones de productos de compra frecuente”, Cuadernos de Economía y Dirección de Empresa (CEDE), vol. 30, pp. 63-92.