Investigación Jorge Matute Vallejo

Publicaciones más relevantes:

Bravo, R., Matute, J. y Pina, M.J. (en prensa) “Corporate identity management and employees´responses”, Journal of Strategic Marketing.

Bravo, R., Matute, J. y Pina, M.J (en prensa) “Corporate identity management in the banking sector: effects on employees´identification, identity attractiveness and job satisfaction”, Service Business.

Fraj, E., Matute, J. y Melero, I. (2015) “Environmental strategies and organizational competitiveness in the hotel industry: The role of learning and innovation as determinants of environmental success”, Tourism Management, Vol.46, pp.30-42.

Bravo, R., de Chernatony, L., Matute, J. y Pina, J.M. (2013) “Projecting banks ’ identities through corporate websites: A comparative analysis of Spain and the United Kingdom“, Journal of Brand Management, vol. 20(7), pp.533-557.

Fraj E., Matute, J. y Melero, I. (2013) “El aprendizaje y la innovación como determinantes del desarrollo de una capacidad de gestión medioambiental proactiva”, Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, vol.16(3), pp.180-194.

Fraj, E., Martínez, E., y Matute, J. (2013) “Green marketing in B2B organizations: An empirical analysis from the natural-resource-based view of the firm”, Journal of Business and Industrial Marketing, vol.28(5), pp.396-410.

Bravo, R., Matute, J. y Pina, J.M. (2012) “Análisis de la información sobre identidad visual y comunicación corporativa en los sitios web: un estudio sobre los bancos y cajas de ahorros en España“, Information Research-An International Electronic Journal,vol. 17 (2), formato electrónico.

Bravo, R., Matute, J. y Pina, J.M. (2012) “Communicating Spanish banks’ Identity: the role of websites”, Online Information Review, vol.36 (5), pp. 675-697.

Bravo, R., Matute, J. y Pina, J.M. (2012) “Corporate social responsibility as a vehicle to reveal the corporate identity: a study focused on the websites of Spanish financial entities”, Journal of Business Ethics vol. 107 (2), pp. 129-146.

Fraj, E., Matute, J. y Rueda, A. (2012) “Hacia un modelo integrador de los antecedentes y consecuencias de la proactividad medioambiental en las organizaciones”, INNOVAR, Journal of Administrative and Social Sciences, vol. 22 (3) (enero-marzo), pp.179-195.

Bravo, R., Matute, J. y Pina, J.M. (2011) “The influence of corporate social responsibility and price fairness on customer behaviour: evidence from the financial sector”, Corporate Social Responsibility and Environmental Management, vol. 18 (6), pp. 317-331.

Fraj, E., Martínez, E., y Matute, J. (2011) “La influencia de la filosofía del marketing medioambiental en el resultado empresarial: el papel moderador de las características organizacionales”, Revista Española de Investigación en Marketing vol. 15 (1), pp. 127-149.

Fraj, E., Martínez, E. y Matute, J. (2011) “Green marketing strategy and the firm´s performance: the moderating role of environmental culture”, Journal of Strategic Marketing, vol.19 (4), pp.335-351.

Fraj, E., Martínez, E. y Matute, J. (2011) “Marketing y medio ambiente: una aproximación a la situación de la industria española” Universia Business Review, vol. 31, pp.158-185.

Bravo, R., Matute, J. y Pina, J.M. (2010) “Las asociaciones de imagen como determinantes de la satisfacción en el sector bancario español”, Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, Nº43, pp.9-36.

Barlés, M.J., Fraj,E. y Matute, J. (2009) “Identification of the Profiles of Women Who Take Holiday Decisions”, Tourism Review, vol.65, Issue 1, pp.4-17.

Fraj, E., Martínez, E. y Matute, J. (2009) “A multidimensional approach to the influence of environmental marketing and orientation on the firm’s organizational performance”, Journal of Business, vol. 88, No. 2, Págs. 263-286.

Fraj, E., Martínez, E. y Matute, J. (2009) “Factors Affecting corporate environmental strategy in Spanish industrial firms”, Business Strategy and the environment, vol. 18, No. 8, Págs. 500-514.