CONTACT
Assistant Professor at the Faculty of Economics and Business (Campus Río Ebro) of the University of Zaragoza.
Her lines of research focus on:
· New Product Launching Strategies
· Innovation: Success and Failure
· Agrifood Marketing
· New Trends in Commercial Communication
Address: Faculty of Economics and Business (Campus Río Ebro), Lorenzo Normante Building, María de Luna s/n, cp:50018, Zaragoza
Internal Phone: 844992
External Phone: 876 554 942
E-mail: agarrido@unizar.es
RESEARCH
Most relevant publications:
Cajal, C., Santolaria, J., Samper, D., y Garrido, A. (2015).”Simulation of laser triangulation sensors scanning for design and evaluation purposes”, International Journal of Simulation Modelling (IJSIMM), vol. 14 (2).
Delso, M.D..; Garrido, A.; Hernández, B. y Montaner, T. (2010): “Las nuevas metodologías docentes como camino hacia el EEES: la utilización de WebQuest y de Sistemas de Respuesta Interactiva en la asignatura Investigación de Mercados”, @tic. revista d’innovació educativa, vol. 5, 40-45.
De Luis, P.; Garrido, A.; Urquizu, P. y Vicente, S. (2009): “El empresariado como fuente de la segregación por sexo”, Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa,vol. 21(1), 149-167.
De Luis, P.; Garrido, A.; Urquizu, P. y Vicente, S. (2007): “La oferta de trabajo como fuente de la segregación por sexo: el caso de España”, Aaequalitas, vol. 21, 64-74.
Camarena, D.; Garrido, A. y Pedraja, M. (2007): “Hábitos alimentarios de los inmigrantes ecuatorianos en Aragón”, Cuadernos Aragoneses de Economía, vol. 17, 147-162.
Garrido, A. y Polo, Y. (2005):” Tactical Launch Decisions: Influence on Innovation Success/Failures”, Journal of Product and Brand Management, vol. 14 (Issue 1), 29-38.
Garrido, A. y Polo, Y. (2005): “Decisiones Estratégicas de Lanzamiento: Influencia sobre el Éxito Vs. Fracaso de una Innovación”, Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, vol. 16, 105-122
Garrido, A. y Polo, Y. (2003): “Decisiones Tácticas de Lanzamiento: Consideraciones Prácticas sobre su Influencia en el Resultado”, Investigación y Marketing, nº 77, 50-57
Garrido, A. y Polo, Y. (2003): “Conducta Empresarial en el Lanzamiento de Nuevos Productos: Consecuencias en el Resultado”, Revista Asturiana de Economía, vol. 27, 49-72
TEACHING
Subjects Taught Academic Year 2020-21:
- Market Research I (Bachelor’s Degree in MIM)
- Market Research II (Bachelor’s Degree in MIM)
Subjects Taught Academic Year 2015-16:
- Market Research I (Bachelor’s Degree in MIM)
- Market Research II (Bachelor’s Degree in MIM)
Subjects Taught:
- Introduction to Market Research (Degree in MIM)
- Market Research I (Degree in MIM)
- Market Research II (Degree in MIM)
- Commercial Communication: New Approaches and Methodologies (Master in Organizational Management)
- Business Strategy and Commercial Techniques in the Food Sector (University Master’s Degree in Introduction to Research in Agricultural and Environmental Sciences)
He belongs to the interdisciplinary group of Teaching Innovation through ICT tools in technical and social areas (IDTICts).