Investigación Elena Fraj Andrés

Publicaciones más actuales y relevantes:

Fraj, E., Matute, J. y Melero, I. (2015) “Environmental strategies and organizational competitiveness in the hotel industry: The role of learning and innovation as determinants of environmental success”, Tourism Management, Vol.46, pp.30-42.

Fraj, E., Melero, I. y Matute, J. (2013) “El aprendizaje y la innovación como determinantes del desarrollo de una capacidad de gestión medioambiental proactiva”. Cuadernos de Economía y Dirección de Empresas, vol.16(3), pp. 180-194.

Fraj, E., Martínez, E., y Matute, J. (2013) “Green marketing in B2B organizations: An empirical analysis from the natural-resource-based view of the firm”, Journal of Business and Industrial Marketing, vol.28(5), pp.396-410.

Barlés, M.J., Fraj, E. y Martínez, E. (2013) “Purchase decision-making in the couple. Conflict-Solving Tactics”, International Journal of Business and Social Science, vol. 4(6), pp.28-43.

Barlés, M.J., Fraj, E. y Martínez, E. (2013) “Family vacation decision making: The role of woman“, Journal of Travel & Tourism Marketing, vol.30, pp.873-890.

Fraj, E., Matute, J. y Rueda, A. (2012) “Hacia un modelo integrador de los antecedentes y consecuencias de la proactividad medioambiental en las organizaciones”, INNOVAR, Journal of Administrative and Social Sciences, vol. 22 (3) (enero-marzo), pp.179-195.

Fraj, E., López, M.E., Melero, I. y Vázquez, R. (2012) “Company Image and Corporate Social Responsibility: Talking with SME Managers”, Marketing Intelligence and Planning, vol.30 (2), pp.266-280.

Fraj, E., Martínez, E. y Matute, J. (2011) “Green marketing strategy and the firm´s performance: the moderating role of environmental culture”, Journal of Strategic Marketing, vol.19 (4), pp.335-351.

Fraj, E., Martínez E., y Matute, J. (2011) “Marketing y medio ambiente: una aproximación a la situación de la industria española”. Universia Business Review, nº31, Tercer Trimestre, pp.156-183.

Fraj, E., Martínez, E. y Matute, J. (2011) “La influencia de la filosofía del marketing medioambiental en el resultado empresarial: el papel moderador de las características organizacionales“. Revista Española de Investigación en Marketing, vol. 15 (1), pp.127-149.

Barlés, M. J., Fraj, E. y Martínez, E. (2011) “El papel de la pareja en las decisiones vacacionales: Un estudio empírico“, Journal of Marketing Trends, pp.45-60

Fraj, E., Martínez, E. y Matute, J. (2010) “La influencia de factores de presión en el comportamiento medioambiental de la empresa: análisis del efecto moderador del tipo de actividad“. Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, vol. 19, No. 1, pp. 127-146.

Fraj,E., Martínez, E. y Matute, J. (2009) “A multidimensional approach to the influence of environmental marketing and orientation on the firm’s organizational performance“, Journal of Business Ethics, vol. 88 (2), pp. 263-286.

Fraj, E., Martínez, E. y Matute, J. (2009) “Factors Affecting corporate environmental strategy in Spanish industrial firms”, Business Strategy and the environment, vol. 18, pp.500-514.